Beerseweg

De indeling van de Beerseweg wordt voornamelijk eenvoudiger ingericht en daarmee ook veiliger. Parkeerplaatsen komen er enkel aan de zijde van de Stappert. Aan de andere zijde komt een stoep. De overgang van rijbaan naar de stoep is een brede, schuine band van 30 cm, net zoals bij de Kerkstraat. Het is mogelijk om, indien nodig, de stoep op te rijden om uit te wijken. In de nieuwe situatie zijn net zoveel parkeerplaatsen als in de bestaande situatie. De parkeerplaatsen zullen duidelijk worden gemarkeerd, zodat in drukke situaties het ‘wild’ parkeren voorkomen kan worden. Eventueel kunnen op het terrein van de Stappert nog extra parkeerplaatsen worden toegevoegd, dit in overleg met de Stappert.

 

Terug naar de kaart

Deel

Reacties

  • Snelheid Beerseweg. Met het huidige parkeerplan op de Beerseweg dat op 7-5-2013, samen met de bewoners en de gemeente is gemaakt, is niks mis mee indien de regels worden nageleefd. Plan zie bijlage 1 (LOS stadomland is in het bezit van deze bijlage). Het is een 30 Km gebied(dit is duidelijk aangegeven), er is een parkeerverbod dat alleen in de vakken mag worden geparkeerd en de plaatsen zijn zodanig duidelijk gesitueerd dat de snelheid wordt afgeremd. Echter er zijn 2 opmerkingen: er is nauwelijks handhaving geweest en er zijn 4 parkeervakken waardoor je op de rijbaan komt te lopen. Ik zie dagelijks dat auto stoppen om tegenliggers te laten passeren. Dit plan werkt prima om de snelheid er uit te halen. Het Beersewegplan, zo wordt vermeld, wordt voornamelijk eenvoudiger ingericht en daarmee ook veiliger. Ik denkt dat het onveiliger wordt. Aangezien maar aan 1 kant parkeerplaatsen komen is het afremmen van de snelheid verdwenen, er kan weer harder worden gereden. Ik maak tegen dit plan bezwaar. Dit Beersewegplan werkt, zonder goede handhaving, het wild parkeren weer in de hand. Tegen de parkeerplaatsen op het smalle voetpad (2,20m breed), vanaf inrit sporthal tot aan de kruising Irene/Gladiolenstraat maken wij bezwaar. De realiteit is dat mensen niet onnodig 2 keer oversteken en lopen waar het voetpad is geblokkeerd, onveilig om de geparkeerde auto’s heen, over de rijbaan van de Beerseweg. De lengtes tussen de inritten zijn niet groot, waardoor regelmatig inritten gedeeltelijk geblokkeerd worden. zie de 3 bijlagen (LOS stadomland is in het bezit van deze bijlagen). Maak van de Beerseweg, van de Gladiolenstraat tot aan de Kerkstraat, een gaststraat voor auto’s zodat voetgangers en fietsers hier veilig kunnen verblijven. Alternatief: Maak om de hoek op de groenstrook rechts van de Gladiolenstraat een aantal parkeerplaatsen als aanvulling en overloop van de parkeerplaatsen Kerkplein. De gemeente zegt parkeren voor de Stappert is op het Kerkplein. (dit bericht is geplaatst door LOS stadomland in opdracht van Martijn Verbeeten)
    16-4-2018 9:24:25
  • De gemeente kan wel zeggen dat het parkeren op de Stappert hoort, maar waarom staan er dan borden met; Parkeren Sporthal richting het Marijkeplein en richting de Gladiolenstraat? Het parkeren is hier al een probleem omdat ieder "sporter" die met de auto komt de auto op het Kerkplein zet en wanneer er een uitvaart is of een gewone kerkdienst de ouderen niet kunnen parkeren. Mensen die vaak al slecht ter been zijn moeten de auto elders neerzetten om naar de kerk te kunnen terwijl de "sporters" die prima kunnen lopen de auto zo dicht mogelijk bij de sporthal parkeren.
    19-3-2018 17:27:35
  • Op de Beerseweg van Stappert tot aan Gladiolenstraat is het voetpad aanmerkelijk smaller. Als hier auto’s staan kun je er niet of zijwaarts achterlangs lopen, er wordt nu ook al onveilig op de rijbaan gelopen. Extra oversteken, op een afstand van max. 100 meter, naar het voetpad aan overzijde van de weg en terug, is niet erg gebruikelijk en voor ouderen en kinderen onpraktisch. Auto verkeer op Beerseweg is redelijk druk. Hier parkeervakken maken is dus om veiligheidsredenen ongewenst. Als je de gemeente op parkeer problemen aanspreekt, zegt men parkeren Stappert hoort op het Kerkplen
    15-3-2018 15:21:48
  • als je de 'groene zone' van het kerkplein een meter of 4 verlegt richting het raadhuisplein (de beerseweg mag daar een stuk smaller), kun je op het kerkplein nog veel meer auto's kwijt en hoeven er misschien minder auto's langs de beerseweg te parkeren. want; als mensen die twee keer per dag met de auto bij de school moeten zijn verder kunnen lopen, kunnen mensen die twee keer per jaar bij de sporthal moeten zijn dat ook wel... ook graag denken aan een duidelijke en praktische oversteekplek vanaf de sporthal (en paadje vanaf de violenstraat) richting school/spar.
    8-3-2018 18:51:30

Plaats een reactie