Praat mee...

4D. Beerseweg

Aan de Beerseweg wordt momenteel best veel ‘wild’ geparkeerd, met name als er activiteiten zijn bij de Stappert. Door de huidige inrichting is het onduidelijk waar je kunt parkeren. Daarnaast zijn de bestaande stoepen erg smal. Met name voor ouderen is de loopruimte niet comfortabel en is de situatie onoverzichtelijk.

 

We stellen voor de inrichting van de Beerseweg overzichtelijker te maken door aan één zijde een bredere stoep te maken. De weg kan smaller worden met een parkeerstrook langs de weg. Hierdoor kan er net meer op de weg geparkeerd worden.

 

Discussie: Wat is uw reactie op het voorstel?

 

Deel

Reacties

  • Parkeren op de Beerseweg zoals nu mogelijk is is bedoelt om de snelheid weg te halen. .Dit is na de randweg niet meer zo nodig. Maak hier een 30 km. zone van. tot aan Beatrixlaan/Wildsestraat Fatsoeneer het parkeren van inrit kerkplein tot inrit sporthal; de rest van de parkeerruimten op de Beerseweg verwijderen. Maak op het grasveldje bij de sporthal extra parkeerruimte en/of richt dit hele gebied beter in. Wanneer vol zorgen voor goede verwijzing naar Kerkplein.
    4-1-2018 13:03:58
  • Je zou er voor kunnen kiezen om voor de sporthal een paar parkeerplaatsen te maken met als doel het zogenoemde “kiss en ride” plaatsen dus met een maximale parkeertijd van een half uur bijvoorbeeld. En voor het overige zou op het Kerkplein kunnen parkeren.
    28-12-2017 13:33:34
  • Ben het met Perry eens.
    27-12-2017 22:14:03
  • Kerkplein efficienter indelen, evt. vergroten door beerseweg/kerkstraat te versmallen en idd het Raadhuisplein hier bij mee te nemen.
    27-12-2017 18:54:28
  • Volgens mij is het helemaal niet nodig dat op het gedeelte tussen de Irenestraat en het Kerkplein geparkeerd kan worden op de Beerseweg. Als je hier het parkeren naast de weg verbied of onmogelijk maakt, dan gaan veel meer mensen parkeren op het Kerkplein, wat daar prima voor ingericht is. Dan krijg je ook meteen ruimte voor wat extra groen en een breed voetpad aan beide zijden van de Beerseweg. Het is vergelijkbaar met de school, ook daar is het nu veilig omdat er niet direct voor de school geparkeerd kan worden. Als je het raadhuisplein (vanaf de kerkstraat tot aan de burgemeester van Hultenstraat en vanaf de Burgemeester van Hultenstraat tot aan de Beerseweg eenrichtingsverkeer zou maken, kun je met schuine parkeervakken daar ook nog wel wat meer parkeerruimte maken. Maar ook het laatste stukje van de Beerseweg bij het Kerkplein kan gerust een heel stuk smaller, waardoor ook hier ruimte gemaakt kan worden voor parkeren, of liever nog voor wat meer groen in onze kern. Maar eerlijk gezegd zie ik de onhandige voetpaden (probeer het eens met een rolstoel) als een groter knelpunt dan het parkeren aan de Beerseweg. Hebben we eigenlijk wel genoeg aandacht voor het rolstoelvriendelijker maken van ons dorp?
    20-12-2017 8:51:28
  • Parkeren en Voetpad op de Beerseweg. Aan de rechterzijde (Noordzijde Beerseweg) gezien vanaf de Kerkstraat kunnen een aantal parkeervakken niet worden gerealiseerd omdat daar lantaarnpalen staan. (zie het huidige parkeerplan van de gemeente gemaakt met bewoners van de Beerseweg in het voorjaar 2013). Mijn voorstel aanpassing Beerseweg: Verlaag aan de linkerzijde (Zuidzijde Beerseweg, oneven huisnummers) het huidige voetpad en maak daar vanaf de Kerkstraat tot aan de Irenestraat de benodigde parkeerplaatsen. Aan linkerzijde zijn 7 op/inritten van huizen, als ook 1 toegangsweg voor de Mariagaarde. Aan rechterzijde zijn 9 op/inritten van huizen, als ook 1 normale en 1 extra brede toegangsweg voor de Sporthal de Stappert. Er zijn dus, naar mijn mening, links meer parkeerplaatsen te maken. Het voorstel is om aan de rechterkant van de Beerseweg een breed voetpad te realiseren, van het kerkplein tot aan de Gladiolenstraat. Voetgangers die vanaf het Kerkplein (tevens parkeerplaats voor de Sporthal) naar de sporthal willen lopen kunnen dat dan doen zonder last te hebben van daar geparkeerde auto’s. Op een voetpad zijn lantaarnpalen ook geen probleem. Het voetpad is al grotendeels klaar; de gemeente zou alleen nog de aanwezige oneffen gedeelten aan kunnen passen. Maak als scheiding tussen rijbaan en voetpad een gele streep op het voetpad die aangeeft dat hier geen parkeerplek is. Als de rijbaan rood wordt gemaakt, dan is duidelijk dat de Beerseweg een gaststraat is voor auto’s. Dagelijks zijn ca 7 parkeerplaatsen aan de Beerseweg nodig voor de bewoners van de Stappertwoningen die geen eigen parkeerplaats hebben. Maak voor de Stappertwoningen, voor de huisnummers 5 t/m 8, op de groenstrook parkeerplaatsen voor deze bewoners. Het merendeel van de Beerseweg bewoners plaatsen hun auto’s op de eigen inrit. Voor hen zijn geen parkeerplaatsen op de Beerseweg nodig. Extra voor de Gemeente: Maak extra parkeerplaatsen rechts van de Gladiolenstraat, vanaf de Beerseweg tot aan de Violenstraat, als 'overloop van het kerkplein' voor Sporthal de Stappert. Dit soort parkeerplaatsen is verder op de Gladiolenstraat ook al aangebracht.
    11-12-2017 18:11:13
  • Prima invulling, echter behoort het Raadhuisplein/ Burgemeester van Hultenstraat ook duidelijk tot dit gebied, zoals aangegeven door dhr. Peeters. Is het mogelijk om dit gebied mee te nemen in deze visie? Daarnaast zou ik willen pleiten voor een duidelijke veilige oversteek van het brede voetpad naar de Stappert (zebrapad) of verhoogt plateau.
    10-12-2017 13:47:54
  • Als er iets te doen is in De Stappert en de parkeerplaatsen zijn vol op de Beerseweg hoe kunnen de auto's elkaar dan passeren?
    7-12-2017 20:41:53
  • ik wil graag voorstellen om het raadhuisplein (Ijs en spijs, Spar, Koetje boe) ook mee te nemen met deze herinrichting. hier zijn zeker ook 'parkeer-uitdagingen'.
    7-12-2017 19:59:22

Plaats een reactie